Άλλες ενημερώσεις

    Αθήνα 26 Φεβρουαρίου, 2016

Δήλωση του δημάρχου Αθηναίων Γιώργου Καμίνη μετά τη συνάντησή του με τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα

Γ. Kαμίνης: «Θέλω να ευχαριστήσω τον κύριο υπουργό για  τη συνεργασία. Έπρεπε να μεταφέρουμε αυτό το μήνυμα στους κατοίκους των γειτονιών της Αθήνας, και κυρίως της πλατείας Βικτωρίας, που έχουν υποστεί το τελευταίο χρονικό διάστημα μια μεγάλη πίεση. Πρέπει όλοι να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας και να επαινέσουμε και τους κατοίκους των περιοχών αυτών που κρατούν κι αυτοί την ψυχραιμία τους.  

Θα πορευτούμε συνεργαζόμενοι, η αστυνομία μαζί με τον δήμο και την κοινωνία,  και θα προσπαθήσουμε, και το καθήκον μας να κάνουμε απέναντι στους ανθρώπους που έρχονται και ζητούν άσυλο στην Ευρώπη,  και την κανονικότητα στην πόλη μας να διαφυλάξουμε ώστε να προχωρήσουμε κανονικά στα επόμενα βήματα». 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Σήμερα Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου, όπως την τελευταία Παρασκευή κάθε μήνα, ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης δίνει το τακτικό ραντεβού με τους ακροατές του «Αθήνα 984», στους 98.3. Από τις 11 π.μ. έως τις 12 μ.μ., σχολιάζει, συζητά ζωντανά στον αέρα και απαντά στα ερωτήματα των ακροατών και επιλέγει μουσική. Εκτάκτως, αυτή την Παρασκευή, προσκεκλημένη του δημάρχου Αθηναίων στο στούντιο, η Άλκηστις Πρωτοψάλτη

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

-         Στις  9.30 π.μ. οδήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης θα συναντηθεί με τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

-         Στις 11 π.μ. ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, θα βρίσκεται στο στούντιο του «Αθήνα 9.84» στο καθιερωμένο μηνιαίο του ραντεβού με τους ακροατές του σταθμού.

-         Στις 8 μ.μ. ο κ. Καμίνης θα παραστεί στην έναρξη του συνεδρίου που πραγματοποιεί το «Ποτάμι» στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου ( Δωδεκανήσου 12)   

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

«Από την πρώτη στιγμή έλεγα ότι πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για επιμερισμό της ευθύνης του προσφυγικού δίκαια και με λογική σε όλη τη χώρα» δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ και τον δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα.

Ο κ. Καμίνης επέκρινε τη στάση της Αυστρίας λέγοντας ότι πρέπει να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και της αλληλεγγύης, πάνω στην οποία έχει οικοδομηθεί η Ευρώπη, επισημαίνοντας ότι σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, απαιτείται ψυχραιμία, μέθοδος και χάραξη στρατηγικής και όχι πανικός. Αναφερόμενος στην αξιοποίηση παροπλισμένων στρατιωτικών εγκαταστάσεων, ο κ. Καμίνης είπε ότι αν είχε γίνει νωρίτερα δεν θα αντιμετωπίζαμε αυτού του μεγέθους την πίεση, ενώ αναφερόμενος στις αντιδράσεις τοπικών φορέων για την εγκατάσταση δομών φιλοξενίας είπε «δεν ωφελεί να κάνουν τα στραβά μάτια στο μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας, της Ευρώπης και ίσως του κόσμου». Υπογράμμισε επίσης ότι ήδη από τότε που ήταν Συνήγορος του Πολίτη είχε διαπιστώσει παντελή έλλειψη στρατηγικής στο μεταναστευτικό και το προσφυγικό.

Για την κατάσταση στην πλατεία Βικτωρίας, ο δήμαρχος Αθηναίων είπε ότι η δημοτική αρχή δεν είναι ικανοποιημένη με την αστυνόμευση στην περιοχή και αναφέρθηκε στη συνεργασία του δήμου Αθηναίων με την Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για το πρόγραμμα ενοικίου σε άδεια διαμερίσματα, για τους πρόσφυγες.

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, θα παραχωρήσει σήμερα Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου στις 10.30 π.μ., συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ 100,3 και τον δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα.

     Αθήνα,  18 Φεβρουαρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η δημοτική αρχή της Αθήνας καταδικάζει με τον πιο απερίφραστο τρόπο, την επίθεση που δέχθηκε διαμερισματικός σύμβουλος της παράταξης «Ελληνική Αυγή», κατά τη διάρκεια της χθεσινοβραδινής συνεδρίασης του συμβουλίου της 3ης Δημοτικής Κοινότητας.

Τα διαμερισματικά συμβούλια είναι χώρος δημοκρατίας και οι θιασώτες της βίας, από όπου και αν προέρχονται, θα μας βρίσκουν απαρέγκλιτα αντιμέτωπους.

Άγνωστοι που εισέβαλαν στο κτίριο της δημοτικής κοινότητας (Τριών Ιεραρχών 74, Πετράλωνα), φορώντας κράνη, επιτέθηκαν φραστικά και ξυλοκόπησαν τον διαμερισματικό σύμβουλο, ο οποίος μεταφέρθηκε από τον πρόεδρο της δημοτικής κοινότητας, στο νοσοκομείο Ερυθρός.

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Το Σεράφειο Κολυμβητήριο, ένα μεγάλης σημασίας Αθλητικό και Πολιτιστικό Κέντρο για την πόλη της Αθήνας, άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του για τους εκπροσώπους του τύπου.

Στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Πέτρου Ράλλη, ένα σύγχρονο κολυμβητήριο, με εγκαταστάσεις που μπορούν να φιλοξενήσουν εργαστήρια πολιτισμού και καινοτομίας, εισέρχεται στην τελική του φάση και παραδίδεται στους πολίτες της Αθήνας.

«Το έργο του Σεράφειου συμβολίζει μία πόλη που πάει αντίθετα στο ρεύμα και δημιουργεί, μία περιοχή που αναβαθμίζεται, μια γειτονιά που αποκτά ένα περιουσιακό στοιχείο ανεκτίμητο για τη νέα γενιά» ανέφερε στους δημοσιογράφους ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, σημειώνοντας ότι «το έργο ότι έχει προχωρήσει πια, σε ποσοστό περίπου 90%, της συνολικής ανάπτυξής του, βρίσκεται λοιπόν σε μία αντιπροσωπευτική φάση της τελικής μορφής του».  

«Αποφασιστική χρονιά ήταν το 2013, όταν εντάσσοντάς το στο ΕΣΠΑ, δώσαμε στο έργο ένα πραγματικό φιλί ζωής. Και έφτασε στο σημείο που είναι σήμερα, μέσα σε ενάμιση χρόνο» είπε ο δήμαρχος Αθηναίων. «Τώρα πια που ολοκληρώνεται το κατασκευαστικό τμήμα θα προχωρήσουμε σε μία συστηματική διαβούλευση με τους κατοίκους της περιοχής» σημείωσε ο κ. Καμίνης, προκειμένου όπως είπε «να συνδυαστούν οι επιθυμίες της γειτονιάς με τις προδιαγραφές του χρηματοδοτούμενου έργου, τις προτεραιότητες του δήμου και τις ανάγκες της πόλης».

Το κόστος του έργου «Σεράφειο Κολυμβητήριο – Αθλητικό και Πολιτιστικό Κέντρο» ανέρχεται στα 18,5 εκ. ευρώ και υπολογίζεται ότι οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί στο τέλος Ιουνίου. Κατασκευάστηκε σε μία συνολική επιφάνεια 18,5 στρεμμάτων.

Περιλαμβάνει:

Α) το Κολυμβητήριο (δύο κολυμβητικές δεξαμενές και αποδυτήρια 2.800 τετραγωνικών μέτρων)

Β) τα δύο κτίρια (ένα τριώροφο περίπου 2.300 τετραγωνικών μέτρων) και το ισόγειο που βρισκόμαστε 1.290 τετραγωνικών μέτρων), που θα φιλοξενούν τις υπόλοιπες δράσεις

Γ) Τα τρία υπάρχοντα ανοιχτά γήπεδα καλαθοσφαίρισης

Δ) Ειδικό χώρο ανάδειξης των ευρημάτων της αρχαιολογικής σκαπάνης

Ε) Υπέργειο χώρο στάθμευσης 97 θέσεων

ΣΤ) Υπόγειο χώρο στάθμευσης 46 θέσεων

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δημοσιογράφων, διευκρινίστηκε ότι η παιδική χαρά που λειτουργούσε παράτυπα επί της οδού Πειραιώς, και κατασκευάστηκε εκεί παρά το γεγονός ότι είχαν ήδη χωροθετηθεί οι υποχρεωτικές από τον νόμο θέσεις στάθμευσης για την αδειοδότηση και λειτουργία του Κολυμβητηρίου, θα μεταφερθεί σε μεγαλύτερο χώρο, πίσω από το κλειστό Γυμναστήριο του Ρουφ.    

Στην παρουσίαση συμμετείχαν επίσης, ο γενικός γραμματέας του δήμου Αθηναίων, κ.Λευτέρης Καστανάκης, ο αντιδήμαρχος Κατασκευών και Κτιριακών Έργων κ.Βασίλης Αγγελόπουλος, ο πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), κ. Χρήστος Τεντόμας, η πρόεδρος της Εταιρίας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ) και διευθύντρια του γραφείου του δημάρχου, κυρία Μαρία Λογοθέτη, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΤΑ, κ. Αλέξης Γαληνός, ο πρόεδρος της 3ης Δημοτικής Κοινότητας κ. Γιώργος Μωραϊτάκης, καθώς και εκπρόσωποι της αναδόχου εταιρίας.  

   Αθήνα,  16 Φεβρουαρίου  2016

ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΜΙΝΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ «ΑΝΑΤΟΛΙΑ»

ΓΙΑ ΤΟ «ΝΕΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»

  • ·Πώς θα είναι ο κόσμος μας το 2060; Αν δεν έχει ανατρέψει τα προγνωστικά των μελετών του ΟΗΕ κάποια απρόβλεπτη εξέλιξη, φαίνεται πώς θα ζει σε σύγχρονου τύπου πόλεις – κράτη, σε κλίμακα παγκοσμιοποίησης! Με άλλα λόγια, το 66% του παγκόσμιου πληθυσμού - οι ίδιες μελέτες προβλέπουν - ότι θα κατοικεί στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου ήδη βρίσκεται το 55%.
  • ·Η εξάπλωση της αστικοποίησης και η μετεξέλιξη των πόλεων σχεδόν σε περιφέρειες έχει και θα επιφέρει πολλαπλά αποτελέσματα. Θέτει επίσης ζητήματα διακυβέρνησης – μητροπολιτικής οργάνωσης και οικονομικής αυτοτέλειας.
  • ·Συνάρτησή αποτελεί και η μεταβολή που συντελείται στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς. Φέρνει τις πόλεις στη θέση του διαμορφωτή της πολιτικής ατζέντας ( αντί να την εκχωρεί στην κεντρική διοίκηση). Στο προσκήνιο της πολιτικής. Τις λεγόμενες «έξυπνες πόλεις», όσες μπορούν να διαχειριστούν και να χειριστούν τις σύνθετες δομές και τα ζητούμενα της βιώσιμης ανάπτυξης.
  • ·Τι κάναμε στην Αθήνα; Στραφήκαμε εκεί, όπου συντελούνται και διαμορφώνονται αυτές οι αλλαγές. Γίναμε μέρος και πλέον δυναμικός εταίρος του ευρωπαϊκού διαλόγου, αξιοποιώντας καλές πρακτικές,  τεχνογνωσία και καινοτομία. Δώσαμε στην πολιτική και τις στρατηγικές μας επιλογές το πρόσημο που είναι αντάξιο της Αθήνας και της ιστορίας της (παρά τις μεγάλες αντιθέσεις της, που όμως έχει κάθε σφύζουσα από ζωή μεγαλούπολη).  Σταθερά και απαρέγκλιτα ευρωπαϊκός προσανατολισμός.
  • ·Γίναμε μέλη διεθνών και ευρωπαϊκών δικτύων, διακριθήκαμε, βραβευτήκαμε. Η πόλη θωρακίζεται και προετοιμάζεται για το μεγάλο μετασχηματισμό, αντιμετωπίζοντας βεβαίως ταυτόχρονα τις έκτακτες ανάγκες, όπως είναι η κρίση του προσφυγικού και του μεταναστευτικού. Δεδομένο, όμως, που ενδεχομένως παίξει ρόλο, και στην μελλοντική φυσιογνωμία.
  • ·Η Αθήνα εντάχθηκε τον Ιανουάριο του 2015 στο καινοτόμο δίκτυο 100 Resilient Cities(100 ανθεκτικές πόλεις). Που σημαίνει, ότι αναγνωρίστηκε η πολιτική βούληση και προϋποθέσεις για να αναπτύξει μία  ολοκληρωμένη στρατηγική, με στόχο την ενίσχυση της αστικής ανθεκτικότητας. Απέναντι σε μόνιμες πιέσεις, κρίσεις ή και απρόσμενες καταστροφές.
  • ·Έχοντας πρόσβαση σε μία πλατφόρμα υπηρεσιών παγκόσμιας εμβέλειας και μία δέσμευση συνεργασίας για τα επόμενα 5 χρόνια, με τη συμμετοχή στο πρόγραμμα των 100 Ανθεκτικών πόλεων,  η Αθήνα έχει τη δυνατότητα αφενός να αποτυπώσει πολύ γρήγορα τις αδυναμίες αλλά και τα πλεονεκτήματά της. Και αφετέρου να διαμορφώσει, μέσα σε 9 μήνες, μία στοιχειοθετημένη, οριοθετημένη, εφαρμόσιμη αλλά και μακρόπνοη στρατηγική. Πόλεις, όπως η Σιγκαπούρη, σχεδιάζουν κοιτώντας ακόμα και 100 χρόνια μετά. Εμείς;
  • ·Γιατί να μην επιχειρήσουμε να σχεδιάσουμε κοιτώντας στο 2030 (η χρονιά με βάση την οποία οριοθετούνται πολιτικές σε ευρωπαϊκό επίπεδο) ή στο 2050 - όχι τόσο μακριά αν σκεφτούμε ότι αφορά τα παιδιά που ήδη έχουν γεννηθεί.
  • ·Μέσω της άμεσης χρηματοδότησης από το πρόγραμμα αυτό, ο Δήμος ήδη στελέχωσε μία ομάδα ειδικών συμβούλων για ζητήματα αστικής ανθεκτικότητας.  Κι εδώ η συνεργασία με τον κοινωνικό και τον ιδιωτικό τομέα αλλά και τα ερευνητικά και ακαδημαϊκά κέντρα είναι κρίσιμη. Αποτελεί άλλωστε πάγια πολιτική και στρατηγική επιλογή μας. 
  • ·Οι διευρυμένες αυτές συνεργασίες, δίχως προκαταλήψεις και στερεότυπα, αλλά με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον της πόλης και των κατοίκων της, ανέδειξαν νέες δυνατότητες ‘ώστε να πράττουμε και να υλοποιούμε. Να είμαστε αποτελεσματικοί και καινοτόμοι σε νευραλγικούς τομείς – όπως είναι η Κοινωνική πολιτική, το Παιδί, ο Πολιτισμός, αλλά και ο Τουρισμός και η Επιχειρηματικότητα – όσα δηλαδή μπορούν να συμβάλλον αποφασιστικά και με «έξυπνο τρόπο» στην ανάκαμψη. Παρά την παρατεταμένη ύφεση, ανεργία και κρίση.
  • ·Σε μια σύγχρονη μεγαλούπολη, στην πόλη του 2050, οι δήμοι θα πρέπει να διαθέτουν οικονομική αυτοτέλεια και βεβαίως κρίσιμες και αυξημένες αρμοδιότητες. Παράλληλα οι ίδιες οι πόλεις θα πρέπει να μεριμνούν μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα ώστε να αναδειχθούν σε αυτόνομα κέντρα οικονομικής δραστηριότητας και καινοτομίας.
  • ·   Χρειάζεται σοβαρός αναπτυξιακός σχεδιασμός και προγραμματισμός, με συνέχεια και αποτελεσματικότητα. Επιδίωξη ένταξης σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Ευελιξία και φαντασία στη διεκδίκηση πόρων. Εδώ στην Αθήνα, κάναμε πρόσφατα ένα ακόμη βήμα.
  • Επιδιώκοντας την ενεργοποίηση, σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη – δηλαδή ευρωπαϊκή και διεθνή – κλίμακα, εκείνων που θα επιθυμούσαν να στηρίξουν και να σταθούν αρωγοί στην Αθήνα και τους πολίτες της, προχωρήσαμε στη σύσταση της Σύμπραξης για την Αθήνα (Athens Partnership). Πρόκειται για μία μη κερδοσκοπική οργάνωση, που δημιουργήθηκε για να προωθήσει στοχευμένες συνεργασίες ανάμεσα στο δήμο και τον ιδιωτικό τομέα, με μεγάλο αντίκτυπο στην πόλη, τους κατοίκους και επισκέπτες της.
  • Ακολουθεί την παράδοση επιτυχημένων μοντέλων σε πόλεις, όπως το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, η Μελβούρνη. Είναι ένα εργαλείο που στοχεύουμε να στηρίξει αποτελεσματικά, έργα που έχουν προτεραιότητα, καθώς και πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των κοινωνικών υπηρεσιών, την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.  Ένας μη – κερδοσκοπικός οργανισμός, που προσελκύει  στον δήμο Αθηναίων δωρεές των Ελλήνων της διασποράς, ιδρυμάτων, επιχειρήσεων και ιδιωτών, με διεθνή πρότυπα διαφάνειας και ταχύτητα. Χρηματοδοτεί πιλοτικά προγράμματα, επιτακτικές ανάγκες, και υποδομές. Υποστηρίζει υφιστάμενες δράσεις. Ως ανεξάρτητη οντότητα, στη σύζευξη μεταξύ του δήμου Αθηναίων και του ιδιωτικού τομέα, θα αξιοποιεί τους πόρους και τις δυνάμεις και των δύο.
  • Στο δήμο της Αθήνας, στηρίξαμε εξαρχής την επιχειρηματικότητα, συστήνοντας μάλιστα και το Δίκτυο Επιχειρηματικότητας. Συνεργαστήκαμε επίσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την ανάδειξη της Αθήνας σε αυτόνομο συνεδριακό και τουριστικό προορισμό, και τα καλά αποτελέσματα καταδεικνύει η σταθερά ανοδική πορεία της τουριστικής κίνησης και η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου. (Φέτος την εγκαινιάζουμε και συμβολικά τον Μάρτιο, με την διεξαγωγή – σε συνεργασία πάντα με τον ΣΕΓΑΣ -του Ημιμαραθωνίου στις 20 Μαρτίου. Ημερομηνία που διευκολύνει την συμμετοχή των ξένων δρομέων και συμπίπτει και με τις διακοπές της άνοιξης των δυτικών Πανεπιστημίων)
  • Η ανάκαμψη της πρωτεύουσας είναι προτεραιότητα και την  πολύπλευρη στρατηγική μας  συμπυκνώσει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Αθηναίων (ΣΒΑΑ).
  • Σχέδιο ολοκληρωμένο και πολυδύναμο - αναπτυξιακό. Σκοπός, η αποφασιστική αντιμετώπιση των κοινωνικών και αστικών προβλημάτων της Αθήνας και η ριζική αλλαγή της οικονομικής και επιχειρηματικής φυσιογνωμίας της πόλης.
  • Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Αθηναίων (ΣΒΑΑ) αποτελεί και συνέχεια/ κουμπώνει με το “Έργο: Αθήνα” 2012-2015. Εμπεριέχει, δηλαδή, τις προϋποθέσεις για τη συνέχεια της χρηματοδότησης του προγράμματος. Η λειτουργική συνέχεια των ενεργειών μας και ο συνεκτικός σχεδιασμός είναι για εμάς ζητούμενο.  Να υπάρξει στην δημοτική αρχή της Αθήνας, σε επίπεδο μεγαλούπολης, η συνέχεια που δεν υπάρχει στην κεντρική διοίκηση. Και θα τη χρειαστούμε αυτή τη συνέχεια αν οι προβλέψεις για την εξάπλωση των ήδη μεγάλων αστικών κέντρων επιβεβαιωθούν.

Η στρατηγική του ΣΒΑΑ αποτυπώνεται σε 5 άξονες:

α. Αστική Αναζωογόνηση

β. Αντιμετώπιση της Κλιματικής  Αλλαγής

γ. Οικονομική Ανάπτυξη

δ. Κοινωνική Συνοχή & Ανάπτυξη

ε. Ενδυνάμωση Διοικητικής Ικανότητας δήμου Αθηναίων.

  • ·Αν κάτι είναι βέβαιο, είναι ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα οι δίαυλοι επικοινωνίας με τους πολίτες θα αλλάξουν, θα διευρυνθούν και θα αναβαθμιστούν. Το απαιτεί η διαφορά κλίμακας αλλά και η διαφορά αντίληψης. Χρειάζεται η πρωτοβουλία και η ενεργή συμμετοχή ομάδων και πολιτών. Μια νέα σύνθεση, άμεσων δημοκρατικών διαδικασιών αλλά και συνυπευθυνότητας
  • ·Στο δήμο Αθηναίων αναπτύξαμε έναν καινοτόμο μηχανισμό μέσω του οποίου η δημοτική αρχή αφουγκράζεται τα μηνύματα της Κοινωνίας  Πολιτών και αξιοποιεί τη συμβολή της - το βραβευμένο συνΑθηνά . Με αυτόν τον τρόπο : διευκολύνονται οι δράσεις, τις οποίες  αναλαμβάνουν οι πολίτες για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην γειτονιά τους αλλά και σε όλη την πόλη. Ταυτοχρόνως αποτυπώνονται οι προτεραιότητες των πολιτών και αναδεικνύονται καλές πρακτικές.
  • ·Είναι μια λειτουργία που βρίσκεται σε εξέλιξη και γίνεται  αμφίδρομα, συμβάλλοντας εντέλει  και σε βελτιωτικές ρυθμίσεις και αλλαγές στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
  • ·Στα καινούργια εργαλεία ανήκει και η διαδικασία διαβούλευσης. Είμαστε στα πρώτα βήματα, αλλά όπου την ακολουθήσαμε έδειξε ότι είμαστε σε θέση να σχεδιάζουμε τη δράση μας μαζί με τους πολίτες. Το διαπιστώσαμε  στη συζήτηση για τη νέα χρήση της Δημοτικής Αγοράς Κυψέλης καθώς και άλλων εμβληματικών κτιρίων της πόλης. Στην πρωτοβουλία επίσης για την αντιμετώπιση της οπτικής ρύπανσης που προκαλούν οι βανδαλισμοί από τα γκράφιτι, μια πιλοτική δράση που έγινε με τη συνεργασία των υπηρεσιών του Δήμου με ομάδες ενεργών πολιτών.
  • ·Στα εργαλεία της νέας εποχής των πόλεων συγκαταλέγω και την 1ηΔιάσκεψη για την Αθήνα, που διοργανώσαμε πριν λίγες μέρες. Εκατόν πενήντα άτομα, από υπουργεία, ανεξάρτητες αρχές, φορείς, δίκτυα, εκπαιδευτικά ιδρύματα, εταιρείες, μουσεία, και πολιτιστικούς φορείς κάθισαν γύρω από ένα τραπέζι και συζήτησαν για φλέγοντα ζητήματα της πόλης. Την πιλοτική παρέμβαση στο εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας, την ενδυνάμωση του ρόλου της Κοινωνίας των Πολιτών, για σχολεία Ανοιχτά στη Γειτονιά και την Κοινωνία και για την αναζωογόνηση του Εθνικού Κήπου. Οι διαφωνίες και οι διαφορετικές απόψεις προφανώς και δεν έλειψαν. Ήταν καλοδεχούμενες. Γιατί η πολυφωνία εδώ ήταν της σύνθεσης. Και το αισιόδοξο, ότι ακόμη και όσοι διαφώνησαν με μια επικρατούσα άποψη είπαν πως επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στη συνέχεια του διαλόγου. Να βοηθήσουν. Να βάλουν πλάτη! Θα τους χρειαστούμε, καθώς συνεχίζουμε τον διάλογο μαζί τους.
  • ·Στις μεγαλουπόλεις θα χρειασθούμε συνεκτικούς ιστούς. Αρμούς που θα διατηρούν την κοινωνική συνοχή, δίχως να ισοπεδώνουν τη διαφορετικότητα, αλλά αναδεικνύοντας – στο μέτρο του εφικτού – τη δημιουργική πλευρά και διάσταση. Εδώ συγκαταλέγεται η παιδεία, εδώ και ο πολιτισμός. Η Αθήνα που φιλοξενεί το 2017 μαζί με το Κάσελ, τη διεθνούς ακτινοβολίας εικαστική έκθεση της documenta, βρίσκεται σταδιακά στο επίκεντρο ενός παγκόσμιου ενδιαφέροντος. Έχει να μάθει αλλά και να διδαχθεί πολλά, από τον διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών που απηχούν σήμερα μια διεθνή πρωτοπορία. Μια παγκόσμια γλώσσα που ενώνει . Τη γλώσσα των τεχνών, τη γλώσσα της δημιουργικότητας. Τη γλώσσα της  αλληλεγγύης. Τη γλώσσα που ενσωματώνει το τραύμα, το έλλειμμα, το μειονέκτημα και το μεταμορφώνει σε μια δυναμική. (Μήπως ο πολιτισμός είναι η νέα πολιτική;)     
  • ·Γιατί, τι σημαίνει ότι βάζουμε στόχο την Επιστροφή στην Αθήνα;

Σημαίνει διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών – τόσο ως προς τις υποδομές όσο και ως προς την λειτουργική ευχέρεια ανάπτυξης ποικίλων δραστηριοτήτων - ώστε να γίνει η Αθήνα πόλος έλξης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και καινοτόμων νεοφυών πρωτοβουλιών. Πολιτισμού, τουρισμού και τεχνών. Σημαίνει αναβάθμιση της ποιότητας ζωής ώστε να επιστρέψουν οι κάτοικοι, να έρθουν και να επιλέξουν – κυρίως οι νέοι -   την Αθήνα ως τόπο κατοικίας με συγκριτικά πλεονεκτήματα. Σημαίνει ανοικτοί ορίζοντες, δυνατότητες, αναζωογόνηση του δημόσιου χώρου και ανάδυση ευκαιριών για προσωπική έκφραση και συλλογική δημιουργία.

  • Αν μείνουμε σοβαροί και δημιουργικοί στο «συλλογικό», στον αντίποδα κάθε εύκολου λαϊκισμού και ρητορείας, θα τα καταφέρουμε! Να έχουμε έξυπνες και βιώσιμες πόλεις!

 Αθήνα,  16 Φεβρουαρίου  2016

Γ. Καμίνης: «Απαράδεκτη η τροπολογία. Μεταφέρει στην αυτοδιοίκηση μόνο τα έξοδα μιας αρμοδιότητας, των νοσοκομείων, χωρίς την ίδια την αρμοδιότητα»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΜΙΝΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ AFTODIOIKISI.GRΚΑΙ ΤΟNΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΧΡΗΣΤΟ ΒΟΥΖΑ

Κύριε δήμαρχε, ένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα είναι το προσφυγικό. Ο Δήμος Αθηναίων έχει αναλάβει εκ των πραγμάτων ένα μεγάλο βάρος του προβλήματος αυτού χωρίς πολλές φορές, όπως έχετε πει, να έχει την βοήθεια που πρέπει τόσο από άλλους δήμους κυρίως της Αττικής όσο και από ορισμένα στελέχη της κυβέρνησης. Εξακολουθεί να είναι αυτή η κατάσταση ή έχει βελτιωθεί;

Όπως θα θυμάστε, ήδη από τα Χριστούγεννα του 2014, με την περίπτωση των Σύρων που είχαν κατασκηνώσει στο Σύνταγμα, δηλαδή περισσότερο από ένα χρόνο τώρα, μιλώ για το μέγεθος και την ένταση του προβλήματος. Ούτε οι κυβερνήσεις , ούτε η Τοπική Αυτοδιοίκηση έδειξαν καμία διάθεση να προετοιμαστούν για το ζήτημα, που βλέπαμε ότι ερχόταν. Τα αποτελέσματα της απρονοησίας αυτής, φαίνονται σήμερα. Παρόλα αυτά, εξακολουθώ να λέω ότι είναι εξαιρετικά κοντόφθαλμο να νομίζει κάποιος, είτε είναι δήμαρχος είτε υπουργός, ότι το ζήτημα δεν θα τον ακουμπήσει. Η Αθήνα σηκώνει δυσανάλογη ευθύνη. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που από την πρώτη στιγμή θεωρήσαμε επιβεβλημένο: οι πρόσφυγες έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα που απορρέουν από τις διεθνείς συνθήκες και θα τα προστατέψουμε, παράλληλα όμως θα διασφαλίσουμε την ομαλή λειτουργία της πόλης και την κανονικότητα στη ζωή των κατοίκων της. Οι κάτοικοι της Αθήνας δεν έχουν λιγότερα δικαιώματα από κανέναν. Όσοι ενδεχομένως πιστεύουν το αντίθετο, να το ξεχάσουν.

         

Έχετε μιλήσει για το ρόλο που μπορούν να παίξουν οι δήμοι στην αντιμετώπιση του προσφυγικού με κεντρικό αυτόν της ΚΕΔΕ. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει ήδη ξεκινήσει να λειτουργεί κοινή επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και αντίστοιχα στελέχη και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Είστε αισιόδοξος ότι μέσα από αυτή την Επιτροπή μπορούν να βρεθούν λύσεις στα προβλήματα;

Θεωρώ ότι συνέβαλα αποφασιστικά στο να συγκροτηθεί η επιτροπή αυτή. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν πρέπει απλώς να ενημερώνεται για τις αποφάσεις της κυβέρνησης στο προσφυγικό, αλλά να τις συνδιαμορφώνει. Ξέρετε, με ενοχλεί οι δήμαρχοι να περιορίζονται σε ρόλο απλού εκφραστή των τοπικών αντιδράσεων. Οι δήμαρχοι πρέπει να πείθουμε, αναλαμβάνοντας το ανάλογο κόστος, την τοπική κοινωνία για την ανάγκη εφαρμογής ακόμη και  μη δημοφιλών αποφάσεων. Εγώ έτσι αντιλαμβάνομαι τον ρόλο μου. Δεν μπορώ να φανταστώ το πώς η Κως θα βγει εν τέλει κερδισμένη από τη μη κατασκευή δομής ταυτοποίησης προσφύγων, σε σχέση με τη Σάμο ή τα υπόλοιπα νησιά που το αποδέχονται. Αν δεν είχαμε διαθέσει τον χώρο στον Ελαιώνα, που σε λίγο θα φιλοξενεί περίπου 1.200 πρόσφυγες, πώς οι άνθρωποι αυτοί θα απελευθέρωναν το Πεδίον του Άρεως και την πλατεία Βικτωρίας; 

  

Εξαγγείλατε και ήδη προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία αποτεφρωτηρίου στην Αθήνα. Πότε υπολογίζετε ότι θα ξεκινήσει η λειτουργία του;

Από τη μία πλευρά η ατελής νομοθεσία, από την άλλη η έλλειψη κατάλληλων δημοτικών χώρων έχει προκαλέσει καθυστερήσεις σε κάτι που έπρεπε να έχει υλοποιηθεί εδώ και καιρό. Η πρόσκληση ενδιαφέροντος που απευθύναμε σε ιδιώτες προκειμένου να εξευρεθεί  χώρος, ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες και οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί εισέρχονται στη φάση της αξιολόγησης. Είμαι αισιόδοξος ότι τους επόμενους μήνες η διαδικασία χωροθέτησης θα πάρει τον δρόμο της, με στόχο πολύ σύντομα να έχει κατασκευαστεί το πρώτο αποτεφρωτήριο.

   

Δεν φοβάστε, όμως, μήπως η λειτουργία του αποτεφρωτηρίου διαταράξει τις σχέσεις σας με τον Αρχιεπίσκοπο με τον οποίο, όπως έχετε πει, η συνεργασία είναι στενή, ιδιαίτερα σε θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης;

Η συνεργασία που έχουμε με την Αρχιεπισκοπή στη διανομή των συσσιτίων είναι στενή και σκοπεύουμε να την αναβαθμίσουμε περαιτέρω. Όταν υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός στη διάκριση των ρόλων, τότε μία ειλικρινής σχέση δεν διαταράσσεται. 'Εχω κατ'επανάληψη πει ότι τις δογματικού χαρακτήρα ενστάσεις της επίσημης Εκκλησίας, έτσι όπως εκφράζονται από τον προκαθήμενό της, τις κατανοώ και τις σέβομαι. Ωστόσο, πρέπει να προστατεύσουμε, όπως γίνεται και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, και το δικαίωμα εκείνων που επιλέγουν τον συγκεκριμένο τρόπο εξόδιας διαδικασίας.

Στις εκλογές του Μαΐου του 2014 είχατε υποστηρίξει ότι κατά την πρώτη σας θητεία καταφέρατε να κρατήσετε την Αθήνα όρθια βάζοντας τα θεμέλια για την εξυγίανση των οικονομικών του δήμου και είχατε θέσει ως στόχο για την παρούσα τη «δημιουργία ανάπτυξης και θέσεων εργασίας στην πόλη». Σχεδόν ενάμιση χρόνο από την έναρξη της δεύτερης θητείας σας, μπορείτε να μας πείτε με αριθμούς, τι πετύχατε;

Πιστεύω, κύριε Βούζα, ότι οι αριθμοί είναι ψυχροί και αδυνατούν να αποτυπώσουν μία ολιστική πορεία που διαγράφουμε για την πόλη, στην πιο δύσκολη φάση της Αθήνας και της χώρας. Μια πορεία που συνδυάζει τη στήριξη στους αδύναμους αλλά και τη δημιουργία προϋποθέσεων ανάπτυξης στην πόλη, με αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και δημιουργία θέσεων εργασίας. Αν επιμένετε όμως, θα σας πω ότι το 2011 παραλάβαμε ένα δήμο με λογιστικό έλλειμμα 46 εκατομμυρίων ευρώ, που έχουμε αναστρέψει, μέσα σε συνθήκες κρίσης, σε πλεόνασμα 14 εκατομμυρίων ευρώ. Παραλάβαμε υποχρεώσεις σε τράπεζες και προμηθευτές περίπου 280 εκατομμυρίων, και σήμερα τις έχουμε περιορίσει σε επίπεδα χαμηλότερα των 143 εκατομμυρίων, δηλαδή σχεδόν στο μισό. Παραλάβαμε ένα δήμο με 11.500 εργαζόμενους και σήμερα καλούμαστε να κάνουμε περισσότερη και καλύτερη δουλειά με λιγότερους από 7.000. Εκείνος όμως ο αριθμός που νομίζω ότι αποτυπώνει την προσπάθειά μας να διατηρήσουμε τη συνοχή στην πόλη, είναι ότι σήμερα 8.500 οικογένειες, περίπου 25.000 άνθρωποι, ενισχύονται από τις κοινωνικές δομές του δήμου Αθηναίων.

Σας άκουσα μετά την πρόσφατη συνάντησή σας με τον πρωθυπουργό να λέτε ότι πρέπει επιτέλους «να προχωρήσει το ζήτημα της διοικητικής μεταρρύθμισης με μια ενίσχυση του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ακολουθώντας η χώρα μας, έστω και καθυστερημένα, τις σύγχρονες τάσεις». Καθώς το υπουργείο Εσωτερικών έχει εξαγγείλει τη λειτουργία Επιτροπής για την αναμόρφωση του Καλλικράτη, ποιες είναι οι δικές σας προτάσεις;

Θα έχουμε όλο τον καιρό να μιλήσουμε για τις λεπτομέρειες, ωστόσο πρέπει να σας πω ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση άλλοτε μεν φορτώνεται από τις κυβερνήσεις με αρμοδιότητες χωρίς πόρους, άλλοτε δε είναι αναγκασμένη να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά, εκεί όπου η κεντρική διοίκηση έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά, χωρίς καμία οικονομική συνδρομή. Και μιλώ για τις δράσεις στήριξης της κοινωνίας. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Είμαι υπέρ της χειραφέτησης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά με όρους καθαρούς και χωρίς αιφνιδιασμούς και σημαδεμένα χαρτιά.


Σε τι αναφέρεστε;   

Στο πρόσφατο γεγονός ότι η κυβέρνηση, με μία απαράδεκτη τροπολογία, επιχειρεί αιφνιδιαστικά να μεταφέρει τις λειτουργικές δαπάνες των νοσοκομείων και άλλων δημόσιων δομών υγείας, στους δήμους και τις περιφέρειες. Μεταφέρει δηλαδή στην αυτοδιοίκηση τα έξοδα μιας αρμοδιότητας, ούτε καν την ίδια την αρμοδιότητα. Αυτό κλονίζει τις σχέσεις εμπιστοσύνης με την κεντρική διοίκηση, αφού μια τροπολογία με τέτοιο περιεχόμενο κατατίθεται αιφνιδιαστικά, χωρίς τη στοιχειώδη νομοτεχνική επεξεργασία και παραγνωρίζοντας τη Συνταγματική πρόβλεψη ότι κάθε μεταφορά δαπανών, προϋποθέτει την αντίστοιχη μεταφορά οικονομικών πόρων και προσωπικού.

   

Θεωρείτε, για παράδειγμα, ότι χρειάζεται ριζική αναμόρφωση του Καλλικράτη συμπεριλαμβανομένου και του χωροταξικού με αύξηση του αριθμού των δήμων;

Πιστεύω ότι πιο σημαντικό είναι να ενισχυθούν δήμοι που έχουν να αντιμετωπίσουν ανάγκες δυσανάλογα μεγάλες σε σχέση με τις στοιχειώδεις αρμοδιότητες που τους παρέχει ο νόμος. Πρέπει οι εν λόγω δήμοι να ασκήσουν τοπική διακυβέρνηση, έχοντας μητροπολιτικές δυνατότητες στον έλεγχο των δικτύων (όπως για παράδειγμα στις συγκοινωνίες, ή στη αποχέτευση) ή στα θέματα αστυνόμευσης.

   

Όταν είχε ψηφισθεί από τη Βουλή ο νόμος για το σύμφωνο συμβίωσης, είχατε δηλώσει ότι «διαπερνά οριζοντίως το κομματικό σύστημα, διαχωρίζοντας ευθέως το προοδευτικό από το συντηρητικό». Αυτό σημαίνει ότι με το νέο πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη που υπερψήφισε το «σύμφωνο» βρίσκεστε στο ίδιο «πολιτικό στρατόπεδο»;

Στο αυτονόητο δικαίωμα των ομόφυλων ζευγαριών να ρυθμίζουν τη ζωή τους, συναντήθηκε το συντριπτικά μεγάλο κομμάτι των δυνάμεων του δημοκρατικού τόξου. Και μακάρι αυτή η οριζόντια συμπόρευση να υπάρχει και σε άλλα θέματα, κρίσιμα για τη φάση που περνά η χώρα.

Από την δήλωσή σας τον Ιούνιο του 2015 στο Bloomberg «να παραιτηθεί ο Αλέξης Τσίπρας και να αναλάβει μια νέα, φρέσκια ηγεσία» μέχρι την προ ημερών συνάντησή σας με τον πρωθυπουργό, προφανώς έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. Εξακολουθεί ωστόσο να σας χωρίζει το δικό του «όχι» και το δικό σας «ναι» στο περίφημο δημοψήφισμα ή αυτά αποτελούν πλέον μακρινό παρελθόν;

Με την κυβέρνηση, με κάθε δημοκρατική κυβέρνηση, και τον πρωθυπουργό, ο δήμαρχος Αθηναίων πρέπει να επιδιώκει τη μεγαλύτερη και στενότερη δυνατή συνεργασία. Η Αθήνα είναι πυξίδα για τη χώρα. Η ανάκαμψη της Αθήνας, όπως και της χώρας, περνά μόνο μέσα από την Ευρώπη και το ευρωπαϊκό πλαίσιο. Αυτόν τον αγώνα έδωσα και θεωρώ ότι η θέση μου εκ των πραγμάτων δικαιώθηκε. Και επιτρέψτε μου να σας διορθώσω σε ένα σημείο: Τότε είχα πει ότι ο πρωθυπουργός θα όφειλε να παραιτηθεί, αν έχανε σε ένα τόσο σημαντικό δημοψήφισμα. Αυτό κατά τη γνώμη μου απορρέει από τη δημοκρατική αρχή που αποτελεί θεμελιώδη συνταγματικη αρχή. Στα επιμέρους, το δείγμα γραφής που δώσαμε στο προσφυγικό, πηγαίνοντας αντίθετα στο ρεύμα, επίσης δικαιώνεται. Πέραν τούτων, Αθήνα αποτελεί για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιτυχημένο μοντέλο στην άντληση πόρων και την υλοποίηση προγραμμάτων. Ένα παράδειγμα σύγκλισης με την κυβέρνηση είναι η ανέγερση μουσουλμανικού τεμένους. Επιμένουμε, γιατί θεωρούμε ότι το πρόβλημα δεν είναι ο ένας επίσημος, αλλά οι δεκάδες ανεπίσημοι χώροι λατρείας που λειτουργούν στην Αττική, χωρίς κανέναν έλεγχο. Ο πρωθυπουργός, λοιπόν, στη συνάντησή μας έδειξε ότι γνωρίζει και ενδιαφέρεται για την ατζέντα της Αθήνας και γι’ αυτό την αποτιμώ θετικά

Με αφορμή την πρόταση της κ. Γεννηματά για τη δημιουργία ενός ενιαίου πολιτικού χώρου στην Κεντροαριστερά με έναν επικεφαλής ο οποίος θα εκλεγεί από τη βάση, επανήλθαν τα σενάρια για μετάβασή σας στην κεντρική πολιτική σκηνή. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι σας έχουν ήδη βολιδοσκοπήσει να είστε εσείς που θα ηγηθείτε αυτού του σχήματος με δεδομένο ότι στις τελευταίες εκλογές για το Δήμο Αθηναίων καταφέρατε να ενώσετε ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, Ποτάμι και Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών. Όντως έχουν γίνει τέτοιου είδους συζητήσεις; Ισχύει ακόμη αυτό που είχατε πει τον περασμένο Ιούνιο ότι «η κεντρική πολιτική σκηνή για εμένα είναι η Αθήνα»;

Παρακολουθώ τη συζήτηση που γίνεται αλλά το διευκρίνισα, δεν συμμετέχω. Πιστεύω ότι η Αθήνα είναι ένα πεδίο, όπου ο ευρύτερος μεταρρυθμιστικός δημοκρατικός χώρος, μπορεί στην πράξη να πετύχει. Με τον τρόπο αυτό βλέπω ότι είμαι χρήσιμος στους συμπολίτες μου σήμερα.

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης μαζί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, θα είναι αύριο Τρίτη 16 Φεβρουαρίου, κεντρικοί ομιλητές σε εκδήλωση με θέμα «MEGACITIESΟ νέος Ρόλος της Πόλης στο πλαίσιο της Παγκοσμιοποίησης». που διοργανώνουν το Αμερικανικό Κολλέγιο Ανατόλια και οΣύλλογος Αποφοίτων Κολλεγίου Ανατόλια εν Αθήναις. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 19.00, στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη (Πειραιώς 138).

Εγγραφή στο Newsletter

Φωτογραφίες

Ημερολόγιο Εκδηλώσεων

Φεβρουάριος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28